listalista.

Blev utmanad av Aenigma.

1. What's the story behind the name of your blog and your nickname?

Nannajaja. Jag har aldrig haft något smeknamn eller liknande. Var väldigt ledsen över det när jag var yngre. Ni vet ju hur man brukar säga - kärt barn har många namn. Jag försökte ju få folk att kalla mig saker. Ändå innan jag kunnat komma på tanken att vilja ha ett smeknamn hade jag ett på mig själv. Nannajaja. Så kallade jag mig själv. (det uttalas inte nannayaya utan jaaajaaa). Varken kvickt att säga eller snabbt att lära. Men vad gör det. Jag gillar det.

2. Why did you start blogging in the first place?

Egentligen hade jag ingen tanke bakom det hela. Jag brukade vara typen som hoppar på allt som står i frida utan att ens tänka på det. Sen har jag alltid velat skriva av mig någonstans. Förut försökte jag mig på böcker men tröttnade. I början skrev jag om kändisar, onödigt tråkiga personliga men fortfarnde ytliga saker. Sen började jag på en ny kula plötsligt. Det är då jag säger att jag började blogga. Det var jag och Hedvig som skulle fota. På Gotland var vi visst. Det var påsk, kallt och det skulle så elle-mode-repotage som möjligt ut. Det var då jag insåg vad jag ville blogga om. Jag ville fota fint. Sen har skrivandet kommit av sig själv. Det var nog efter jag började läsa Linneas blogg då jag insåg hur jag ville skriva. Om mode. Personligt men inte om mig. Intressant men ändå inte spännande.

3. What has been your best blogging related experience? What about the worst?

Det värsta var en period då någon trakasserade mig på bloggen. En inte trevlig upplevelse. Personen hade samma ip-adress som någon tidigare påstått sig vara min kompis innan. Det var nästan värre då jag trodde det var en jag kände. Sen slutade det bara.
Det bästa med bloggandet, jag måste bara säga som du aenigma, är de vänner man fått. Då jag märker att folk kommer tillbaka. När någon skriver nåt trevligt om mig på en annan blogg. Då jag helt enkelt känner mig uppskattad. Sen de få beundrar mejlen jag fått har varit välldans uppskattade. Ni ska bara veta hur lycklig jag blev över mitt första. Men det bästa är nog vännerna. punkt slut.

4. What do you think will happen to your blog in 2008?

Förhoppningsvis lär fler människor hitta hit. Sen hoppas jag att bloggen kan utvecklas. Hur vet jag inte och framför allt vill jag ha ännu mer tid att fota. Kanske ni har några ideer?

Tack och hej för mig. Men kanske en lista för Frida, Linnea, Alma och Sigrid.

hanna♥

Kommentarer
Postat av: S.A.N.D.R.A <3

Skoj!

2007-12-29 @ 17:22:41
URL: http://eyeliner.blogg.se
Postat av: Amanda

Skön lista. Jag kommer definitivt fortsätta följa din blogg under 2008!

2007-12-29 @ 22:39:41
URL: http://birgerjarlsgatan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0