Lulu Guinness min damer och herrar.

image259

Alla bilder från Lulu Guinness hemsida. Finns att hitta här.

Jag hade köpt en av mina första elle tidningar då jag upptäckte Lulu Guinness. Jag bläddrade igenom alla de där tråkiga artiklarna och helt plötsligt på en sida fanns chokladasks där. Precis så där drömlik som jag alltid velat ha. Till den stod det en artikel om Lulu själv. Ett namn jag önskade så fruktansvär mycket att även jag hette. Jag kan nästan hela artikeln utan till fortfarande men ni får det i korta drag. En kvinna som gift sig med en adelsman, där av namnet, men var nu skild. Lulu Guinnes,  en kvinna med permantenade lockar på huvudet, rött läppstift och alltid i fina 50-tals klänningar. Jag kommer ihåg att jag bestämde den dagen att jag skulle se ut precis som henne då jag fyllde trettio. Jag vet att jag läste artikel om och om igen och tog fram tidningen bara för att titta på bilderna av hennes underbara butik och framför allt bilderna på chokladväskan, husväskorna och den lilla fågelbursväska. Sen har mina Lulu Guinness perioder kommit och gått. En viss period vet jag att jag sökte frenestiskt på ebay för att hitta de finaste samlar exemplaren. Men en dag gott folk. Då ska jag jag äga en chokladasks väska och en röd stor resväska av samma märke. Jag ska ha rött läppstift och permanentat hår i sann Lulu anda. Men det får vänta. Tills jag har blivit både rik och äldre.

hanna♥

Kommentarer
Postat av: highheel

Fint! och vilkenn bra blogg du har då! =)
highheel.webblogg.se

2008-01-20 @ 19:13:05
Postat av: maja

Jo väskan och skorna är underbara.
vart köpte du kedjan till väskan då? :D

2008-01-20 @ 19:26:19
URL: http://majabajja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0